måndag 3 mars 2008

Inte mycket slår en varm kopp te

Efter att ha befunnit sig ute i Göteborgs kalla, blåsiga regniga väder är det inte mycket som lockar mer än en stor kopp te att värma sig med. Efter en lång dags jobbande och pluggande är det en fröjd för själen att få krypa upp i soffan med en härlig filt och sörpla på lite te. 

Jag har haft oturen att drabbas av en monsterförkylning så dagen till ära gick jag till tebutiken och köpte min absoluta favoritsort. Den heter Kustfägring och är något av en klassiker och har ni inte provat den så rekommenderar jag den varmt! Jag dricker nästintill bara grönt te, det sägs ju vara hälsosamt både för kropp och själ. Vanligtvis har jag endast en skvätt mjölk i men idag krävde min onda hals även lite lenande honung... Hur dricker ni ert?

Tefantasten önskar en trevlig kväll!

Inga kommentarer: