lördag 8 mars 2008

Grönt te - Päron&Grädde


Efter en lång dag i Göteborgs fullbelagda butiker är jag nu åter hemma i lägenhetens lugna vrå. Det är så härligt att gå på stan nu när vårsolen kikar fram, öppna upp den varma jackan, lossa på halsduken och kika på alla vårnyheter som kommit in. Jag kom minsann hem med både det ena och det andra =).

Precis innan man rundar knuten till min lägenhetsport så ligger det behändigt en liten tebutik som säljer massvis med olika sorters te. Det kan ju inte bli bättre för en tedrickare som jag. Så som pricken över i på en shoppinglördag sitter jag här med en nybryggd kopp te, med smak av Päron&Grädde. Jag har inte hört talas denna variant tidigare så jag blev lite nyfiken på den. Det är grönt te och det faller mig precis i smaken =).

Inga kommentarer: